söndag 18 juli 2010

Hur bloggar man och varför?




Båda döttrarna "bloggar", som mamma läser jag inte deras blogg om de inte speciellt ber mig, en av döttrarna sa vid ett tillfälle att mammor sov bättre om de inte läste döttrarnas blogg. Nu tror jag ju inte att dottern menade mig och mina döttrar men för säkerhets skull läser jag inte och sover hyfsat bra på natten.
Själv följer jag Miss Juni och hennes blogg, har arbetat nära Miss Juni under några år och måste säga att saknaden mildras när jag kan följa hennes liv i stort varje dag.
Men detta ger mig inte svar på hur man gör när man bloggar, hur får man bilder till bloggen och vad beyder alla dessa ord, ettikett, instrumentpanel, redigera html, mitt konto, TJÄNA PENGAR!!! Det gillar jag och därför skall jag lära mig!
Varför jag skall blogga handlar om att jag skall dokumentera min trädgård och mitt arbete där, allt är för min egen skull. Ingen mer än jag har förmodligen intresse för denna blogg.

4 kommentarer:

  1. Hej Mamma! Kul att du börjat blogga. Jag ska följa och läsa flitigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Men så roooligt, Monica!! Ska bli jätteroligt att följa ditt arbete i trädgården, och jag är helt ÖVERTYGAD om att du visst kommer att få det så fint som på bilderna. I framtiden. Och det tror förmodligen Jon oxå, annars hade han knappast köpt en stor grävmaskin i överraskningspresent.
    Nu har jag bara en fråga: Sover du gott om nätterna efter att ha läst Miss Juni`s blogg?? ;o) LYCKA TILL MED BLOGGANDET!

    SvaraRadera
  3. Tack Jessica, sover hyfsat skrev jag;)Ser fram emot att träffa dig i sommar. Kramar

    SvaraRadera